Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 


Arama Yap

Gelişmiş Arama İçin
Fakülte GOOGLE




Batı müziği ve Türk Müziği arasındaki kararsızlık
 

Başlığa cevap gönder    -> Keman
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

kesikparmak


Yeni Üye


Kayıt: 21 Mar 2009
Mesajlar: 5
Şehir: Adana

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Sal Oca 08, 2019 1:52 am    Mesaj konusu: Batı müziği ve Türk Müziği arasındaki kararsızlık Alıntıyla Cevap Gönder

Merhabalar. Ben yaklaşık 6 aydır keman çalıyorum. Daha doğrusu keman öğreniyorum diyelim. Laughing

Kemana batı stiliyle başladım. Notaları iyice kavradım. Çok zor olmayan,aşırı legato içermeyen müzikleri zorlanmadan çalıyorum. (Tabiki hatalarım halen mevcut) Ancak ben Türk müziğiyle mi yoksa batı müziği stiliyle mi devam etmeliyim bunda çok kararsızım. İşin aslı şu ki aslında bir opera parçasını çalmak daha çok keyif veriyor bana. Yani batı tarzdan kopmak istemiyorum hiçbir şekilde. Ancak yine de iyi kötü Türk müziğinde de arabesk parçaları çalmak istiyorum. Dört dörtlük olmasa da en azından düzgün notayla parçayı çıkarmak istiyorum.

Şimdi benim elimde aynı zamanda Türk müziği keman metodu var. Bildiğiniz gibi do sol re la sisteminde anlatıyor. Acaba ben bu sistemi kendi kendime çalışmaya başlasam,batı müziği bilgilerim karışır mı? Yani portrede gördüğüm bir notanın yerini şuan hiç düşünmeden çalabiliyorum. İşin içine Türk Müziğini de sokarsam,bu sefer elimdekinden de olur muyum Laughing

Nasıl bir yol izlemeliyim Türk müziği için? Notaları batı tarzına dönüştürerek mi icra etmem daha doğru olur?
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Sponsor

Akut


Üye


Kayıt: 28 Ağu 2010
Mesajlar: 28
Şehir: Adana

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Sal Oca 08, 2019 4:47 pm    Mesaj konusu: Re: Batı müziği ve Türk Müziği arasındaki kararsızlık Alıntıyla Cevap Gönder

kesikparmak yazmış:
Merhabalar. Ben yaklaşık 6 aydır keman çalıyorum. Daha doğrusu keman öğreniyorum diyelim. Laughing

Kemana batı stiliyle başladım. Notaları iyice kavradım. Çok zor olmayan,aşırı legato içermeyen müzikleri zorlanmadan çalıyorum. (Tabiki hatalarım halen mevcut) Ancak ben Türk müziğiyle mi yoksa batı müziği stiliyle mi devam etmeliyim bunda çok kararsızım. İşin aslı şu ki aslında bir opera parçasını çalmak daha çok keyif veriyor bana. Yani batı tarzdan kopmak istemiyorum hiçbir şekilde. Ancak yine de iyi kötü Türk müziğinde de arabesk parçaları çalmak istiyorum. Dört dörtlük olmasa da en azından düzgün notayla parçayı çıkarmak istiyorum.

Şimdi benim elimde aynı zamanda Türk müziği keman metodu var. Bildiğiniz gibi do sol re la sisteminde anlatıyor. Acaba ben bu sistemi kendi kendime çalışmaya başlasam,batı müziği bilgilerim karışır mı? Yani portrede gördüğüm bir notanın yerini şuan hiç düşünmeden çalabiliyorum. İşin içine Türk Müziğini de sokarsam,bu sefer elimdekinden de olur muyum Laughing

Nasıl bir yol izlemeliyim Türk müziği için? Notaları batı tarzına dönüştürerek mi icra etmem daha doğru olur?



Tam 9 sene önce ben de bu ikilem arasında kaldım , Bir de şu var, konservatuarlarda sol re la mi diye eğitim verilse de , türk müziğinde do sol re la diye öğrenenler de var ki, işin çok zor, hobi ya da akademi arasında gidiceksen ona göre bir seçim yapman gerekli Smile

Kesinlikle bir metod seç kendine, orada ilerle , çok istediğin parçalar varsa transpoze şeklinde kendıne nota yazar ya da kulaktan yine çalarsın her türlü..

_________________
Mail ile iletişim a.y.k.u.t@msn.com
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

kesikparmak


Yeni Üye


Kayıt: 21 Mar 2009
Mesajlar: 5
Şehir: Adana

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Sal Oca 08, 2019 6:09 pm    Mesaj konusu: Re: Batı müziği ve Türk Müziği arasındaki kararsızlık Alıntıyla Cevap Gönder

Akut yazmış:
kesikparmak yazmış:
Merhabalar. Ben yaklaşık 6 aydır keman çalıyorum. Daha doğrusu keman öğreniyorum diyelim. Laughing

Kemana batı stiliyle başladım. Notaları iyice kavradım. Çok zor olmayan,aşırı legato içermeyen müzikleri zorlanmadan çalıyorum. (Tabiki hatalarım halen mevcut) Ancak ben Türk müziğiyle mi yoksa batı müziği stiliyle mi devam etmeliyim bunda çok kararsızım. İşin aslı şu ki aslında bir opera parçasını çalmak daha çok keyif veriyor bana. Yani batı tarzdan kopmak istemiyorum hiçbir şekilde. Ancak yine de iyi kötü Türk müziğinde de arabesk parçaları çalmak istiyorum. Dört dörtlük olmasa da en azından düzgün notayla parçayı çıkarmak istiyorum.

Şimdi benim elimde aynı zamanda Türk müziği keman metodu var. Bildiğiniz gibi do sol re la sisteminde anlatıyor. Acaba ben bu sistemi kendi kendime çalışmaya başlasam,batı müziği bilgilerim karışır mı? Yani portrede gördüğüm bir notanın yerini şuan hiç düşünmeden çalabiliyorum. İşin içine Türk Müziğini de sokarsam,bu sefer elimdekinden de olur muyum Laughing

Nasıl bir yol izlemeliyim Türk müziği için? Notaları batı tarzına dönüştürerek mi icra etmem daha doğru olur?



Tam 9 sene önce ben de bu ikilem arasında kaldım , Bir de şu var, konservatuarlarda sol re la mi diye eğitim verilse de , türk müziğinde do sol re la diye öğrenenler de var ki, işin çok zor, hobi ya da akademi arasında gidiceksen ona göre bir seçim yapman gerekli Smile

Kesinlikle bir metod seç kendine, orada ilerle , çok istediğin parçalar varsa transpoze şeklinde kendıne nota yazar ya da kulaktan yine çalarsın her türlü..


Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Benimki tamamen hobi amaçlı. Yaş 28 oldu, çok geç başladık bu alete. Zamanımızın bol olduğu üniversitede başlasak çok daha farklı olurdu ancak ozamanlar farklı hobilere sahiptim. Laughing

Aslında ben tamamen batıdan ilerlemek istiyorum ancak biliyorsunuz ki bir arkadaş ortamında hadi keman çal dendiğinde Vivaldi,Paganini vs çalmak çok bir işe yaramıyor. Türk müziği çalamazsan keman bilmiyor diyorlar. Laughing O yüzden iyi kötü temelden de olsa Türk müziğinden de tekniğim olsun diye düşünüyorum ama dediğiniz gibi hiç karıştırmayayım ozaman.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

BasFlUdi


Fakülteli (1)


Kayıt: 19 Şub 2010
Mesajlar: 1159
Şehir: Antalya

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Prş Oca 31, 2019 7:24 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Bence siz aynen batı müziğindeki gibi çalın. Soranlara 5 ses çaldığınızı söylersiniz zira Türk Müziği çoğunlukla yerinden çalınmaz. Ben 5 telli kemanla Türk müziği çalıyorum ve okuduğum notayı bir oktav aşağıdan çalıyorum. Bu keman en kalın do teli ile başlıyor ve ondan sonraki teller normal kemandaki gibi akortlanıyor. Türk müziğinde örneğin bir koroya eşlik ediyorsanız genellikle 5 veya 4 sesten çalarsınız ve çoğu insanın sesi buna uyar. 4 ses 5 sesten bir tam ses incedir. 5 ses ise batı müziğinin bir oktav kalınıdır. Asıl problem bayati, uşşak, hüzzam gibi makamlarda kullanılan ve batı müziğinde karşılığı olmayan aralıklardır. Örneğin uşşak makamında ters b ile gösterilen si koma bemolü si bemol ile si arasında kalan bir sestir.

Bir müddet sonra kulaktan çalmayı öğrenirsiniz o zaman kim hangi sesten isterse o sesten çalarsınız. Yani şimdilik batı müziği notaları ile devam edin.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

kesikparmak


Yeni Üye


Kayıt: 21 Mar 2009
Mesajlar: 5
Şehir: Adana

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Cum Şub 01, 2019 1:36 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

BasFlUdi yazmış:
Bence siz aynen batı müziğindeki gibi çalın. Soranlara 5 ses çaldığınızı söylersiniz zira Türk Müziği çoğunlukla yerinden çalınmaz. Ben 5 telli kemanla Türk müziği çalıyorum ve okuduğum notayı bir oktav aşağıdan çalıyorum. Bu keman en kalın do teli ile başlıyor ve ondan sonraki teller normal kemandaki gibi akortlanıyor. Türk müziğinde örneğin bir koroya eşlik ediyorsanız genellikle 5 veya 4 sesten çalarsınız ve çoğu insanın sesi buna uyar. 4 ses 5 sesten bir tam ses incedir. 5 ses ise batı müziğinin bir oktav kalınıdır. Asıl problem bayati, uşşak, hüzzam gibi makamlarda kullanılan ve batı müziğinde karşılığı olmayan aralıklardır. Örneğin uşşak makamında ters b ile gösterilen si koma bemolü si bemol ile si arasında kalan bir sestir.

Bir müddet sonra kulaktan çalmayı öğrenirsiniz o zaman kim hangi sesten isterse o sesten çalarsınız. Yani şimdilik batı müziği notaları ile devam edin.


Hocam yorumunuz için teşekkür ederim. Aslında ben hızlı bir karar değişikliği yaparak türk nota sistemine dönüş yaptım. Bunda babamın sözü etkili oldu Laughing 28 yaşında da olsak baba sözü cidden etkili oluyor halen. Bana dediği; "bir ortama girdiğinde sanki vivaldi mi çalacaksın,insanlar senden hicaz taksimi isteyecek, tsm eseri isteyecek. Çevrene uygun metodu öğren" oldu. Düşündüm ve doğru söylediğine karar verdim. Sonuçta bu yaştan sonra ben bu işi prof olarak yapmayacağım. Amatör olarak çalacağım. O yüzden en iyisinin türk metoduna göre gitmek olduğuna karar verdim.

Ancak şuan bazı sıkıntılar yaşıyorum. Hayatımdaki bazı belirsizlikler ve şehir değiştirme ihtimalim bulunduğu için bir süredir hocaya gidemiyorum. Türk sistemine kendi kendime geçiş yaptım. Arada biraz karışıklık yaşadım vs. Şuan da mesela portre üzerindeki notaları görür görmez hemen çalabiliyorum. Ancak bir ince do veya mi çal deseniz onda biraz düşünmem gerekiyor Laughing Yani biraz farklı bir yol izledim sanırım. Türk müziği nota yerlerini isim olarak değil de portredeki yerlere göre öğrendim. Yani klasik bir portre sayfası verseniz iyi kötü melodiyi çıkartabilir duruma geldim ancak do-si-re-mi gibi nota adlarıyla bir şarkı melodisi verseniz ve çalmamı isteseniz orada tıkanır kalırım.

Bu arada bahsettiğiniz ters bemol işaretiyle vs tanıştım ve biraz şokta orada yaşadım. Gerçekten Türk müziği çok teferruatlı. Koma,Bakiye, küçük münecceb,büyük münecceb falan bayağı sıkıntılı şeyler var. Şimdilik ama her diyez ve bemolü standart batı gibi çalıyorum,tam ortası gibi düşünerek.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Başlığa cevap gönder  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indirebilirsiniz



Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
48462 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Müzik Fakültesi