Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 


Arama Yap

Gelişmiş Arama İçin
Fakülte GOOGLE




sol teli koptu
 

Başlığa cevap gönder    -> Keman
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

MorgainAroma


Yeni Üye


Kayıt: 29 Mar 2018
Mesajlar: 4
Şehir: Adana

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Çrş Nis 25, 2018 7:20 pm    Mesaj konusu: sol teli koptu Alıntıyla Cevap Gönder

merhaba arkadaşlar kemanımı yeni aldım.kendim akord yapmak isterken sol teli koptu.biraz araştırdım 100 liraya da tel var 30 liraya da tel var arasında çok fark olur mu? Ashton AV442P Keman (4/4) bu kemanımın markası.akord için play store dan DaTuner Lite indirdim bununla yapmaya çalıştım ama bence bir işe yaramıyor. siz nasıl yapıyorsunuz ne gibi bir tavsiye verirsiniz? daha önce bu şekilde konu başlığı varsa msj atarsanız orayı da inceleyeyim.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Sponsor

lasido


Fakülteli (3)


Kayıt: 14 Nis 2009
Mesajlar: 1494
Şehir: İzmir

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Sal May 01, 2018 2:25 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

 
Merhaba,

Bu konuda birikimli kişilerden ses çıkmadığına göre, yine "fikir olsun" diye bazı şeyler yazabileceğimi düşündüm.

Eğer telinizde bir kusur yoksa, büyük olasılıkla akort yapmak isterken teli fazla germişsinizdir.

Forumda bilgi alışverişinin yoğun olduğu zamanlardan hatırlıyorum; genellikle arkadaşlar akort aleti (cihazı) veya akort için yazılmış PC uygulamaları kullandıklarını söylüyorlardı. APTuner adının sıkça geçtiği aklımda kalmış. Şimdi baktığımda, APTuner'in tablet ve telefon için olanlarını da görebiliyorum: http://www.aptuner.com/aptuner_index.html

Bu tarz bir PC uygulaması kullanacak olursanız, bilgisayarınıza takılı bir mikrofon da olması lazım.

Alet (cihaz) olarak ise, (reklam yapmış gibi olmayayım ama) Musedo adı sıkça geçiyordu diye hatırlıyorum.

Bu konuyla ilgili forumdan örnek bazı başlıklar da vermiş olayım:

http://www.muzikfakultesi.com/portal/keman-icin-akort-aleti-vt21149.html
http://www.muzikfakultesi.com/portal/akort-aleti-vt19430.html
http://www.muzikfakultesi.com/portal/akort-cihazi-almali-miyim-vt37152.html
http://www.muzikfakultesi.com/portal/luften-yardimci-olur-musunuz-tuner-kullanimi-hakkinda-vt30872.html

Bana sorarsanız, DaTuner Lite yazılımından o kadar kolay vazgeçmeyin derim, naçizane...

Ama ondan yararlanmaya çalışmadan önce, biraz bilgi altyapısı oluşturmakta yarar var.

Aşağıdaki iki (Türkçe) videoyu sırasıyla izlemeniz, bazı kavramların yerleşmesi açısından iyi olabilir. Hazırlayan kişi de DaTuner Lite kullanıyor.

(Şimdilik izlemekle yetinmenizi, "bir yandan izlerken bir yandan da uygulayayım" diye düşünmemenizi önereceğim. Hazırlamakta olduğum bu uzun yazıyı okuyup bitirdikten sonra, videoları yeniden izleme ve tabii uygulama şansınız olacak nasılsa.)

https://www.youtube.com/watch?v=Sr071F5p-5E
https://www.youtube.com/watch?v=pYAYdaEv0rE

Yalnız, belli bir bilgi ve deneyim düzeyine ulaşmış kişiler, galiba kendi ilk başladıkları dönemleri unutuyorlar ve yeni başlayanlara yardımcı olmak isterken onlarla empati kurmayı biraz ihmal ediyorlar gibi geliyor bana. Bu yönüyle bakınca, videoların da biraz açıklama ile desteklenmesi gerektiğini düşünüyorum.

* * *

Oldukça uzun olan ikinci bölümü, ilk mesajın sonuna ekliyorum (3.5.2018 - 23:30).


Öncelikle şu A-G arası harflerle ilgili akılda hiçbir kuşku kalmamalı. Bununla, akort aletlerinin ve yazılımlarının ekranında gördüğümüz harfleri kastediyorum.

Türkiye de dahil, bazı ülkelerde notaların isimleri şöyle: Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si

Ama dünyanın birçok ülkesinde farklı bir isimlendirme tarzı kullanılıyor. Müzikle ilgilenen kişilerin er ya da geç öğrenmek zorunda kalacağı o isimlendirme tarzı ve Türkiye'deki karşılıkları şöyle:

A = La
B = Si
C = Do
D = Re
E = Mi
F = Fa
G = Sol


Peki, yalnızca harften ibaret olmayan A4, E5 gibi gösterimler ne ifade ediyor?

Yine do-re-mi tarzına dönersek... Notalar Do'dan Si'ye kadar (Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si şeklinde) "tizleşerek" gittikten sonra, yine bir Do'ya ulaşır ve yine Re, Mi, Fa, Sol, La, Si şeklinde devam eder.

Yani: Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si, Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si, Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si ...

Burada "tizleşerek" sözcüğü önemli. Çünkü bize, önceki Do ile bir sonraki Do'nun aynı isimli nota olmakla birlikte, aynı ses olmadığını belirtmiş oluyor. Örnek olarak "Do" dedik. Aslında aynı kural diğer notalar için de geçerli. Yani, önceki La ile bir sonraki La da, aynı isimli notalar olmakla birlikte, aynı sesler değil.

Aynı isimli olup; biri pes, diğeri tiz olan iki nota arasındaki uzaklığa (aralığa) "oktav" deniyor. Tabii tizleşirken aynı isimli notanın 3. veya 4. tekrarına da rastlayabiliriz; kastedilen bu değil.

Yani: Do(1) ... Do(2) ... Do(3) ... Do(4) ...   şeklinde gittiğini düşünürsek, birbirine en yakın iki Do arasındaki uzaklık oktav oluyor. Bu aralık, 1-2 de olabilir, 2-3 veya 3-4 de olabilir. Ama 1-3, 1-4 veya 2-4 olamaz.

Eğer notalar dizek (porte) üzerine yazılmışsa, dizek üzerindeki konumlarından o notaların hangileri olduğunu anlayabiliyoruz. Çünkü, pes Do ile tiz Do farklı yerde konumlanmış oluyor. Tabii biz bunu yorumlarken, dizek başında yer alan anahtarı da (Örn: Sol anahtarı) dikkate almış oluyoruz.

Bir başka deyişle; anahtar ve dizek çizgileri, notaların konumlarını beraberce belirlemiş oluyor.

Peki, dizek üzerinde göstermeksizin bir notadan söz edeceksek; peslik-tizlik durumu konusunda da kafa karışıklığına meydan vermeden bunu yapamaz mıyız? Tabii ki yapabiliriz.

Tam bu noktada (konuyu açıklamamıza daha elverişli olduğu için) yine harfli nota isimlendirmesine dönelim ve az önceki sorumuzu buraya yeniden alalım:

A4, E5 gibi gösterimler ne ifade ediyor?

A = La ve
E = Mi olduğunu artık biliyoruz.

Yanındaki rakamlar da, onların peslik-tizlik derecelerini bize "tam olarak" veriyor.

Müzik yapmaya elverişli frekanslar dikkate alınarak yapılmış ve kabul görmüş bir oktav numaralama sistemi var. İşte o rakamlar, ilgili notanın kaçıncı oktav içerisinde olduğunu ve dolayısıyla peslik-tizlik derecesini veriyor.

Bu noktada artık görsel malzemelerden de yararlanmanın sırasıdır.

Şuradaki şekil, piyano klavyesinin de yardımıyla bize oktavların durumunu ve sırasını gösteriyor:

(Dizeklerin üzerinde yukarıdan aşağıya doğru uzatılmış, açık gri renkli (sütun görünümlü) geniş çizgiler, hemen üstünde yer alan piyano klavyesinin tuşlarıyla ilintilidir. Bunu gözden kaçırmayınız!)



Tabii, piyanoda notaların soldan sağa doğru tizleştiğini de gözden kaçırmamamız gerek.

Şeklin içinde "Piyanoda tüm oktavlar" başlıklı kısım, C1-C8 (Do1-Do8) arasına yerleşmiş 7 oktavlık ses aralığını görselleştiriyor.

Buradaki şekilde, ek olarak notaların Hertz (Hz) olarak frekans değerlerini de görebiliyoruz:



(Her iki görselin daha büyükçe ve daha okunaklı kopyaları, aşağıdaki adreste yer alan ZIP dosyasının içinde bulunmakta!)
http://www.muzikfakultesi.com/portal/muzikle-ilgili-aciklayici-birkac-gorsel--vt42876.html

Kırmızıyla işaretlenmiş olan A4 (=La4) notası 440 Hz gibi küsuratsız bir frekans değerine sahip. Şimdi yapacağımız açıklamayı, La sesini örnekleyerek yapmamız bu yüzden daha kolay olacak:

Herhangi bir notanın bir oktav tizleşmiş hâli demek; fizik kuralları açısından bakarsak, frekansının 2 katına çıkarılması, yani 2 ile çarpılması demektir.

Benzer şekilde, bir notanın bir oktav pesleşmiş hâli demek; frekansının yarıya indirilmesi, yani 2'ye bölünmesi demektir.

Yine az önceki görselden bakarsak, şunları görürüz:

A3 = 220 Hz  (= 440 / 2)
A4 = 440 Hz
A5 = 880 Hz  (= 440 x 2)

Benzer ilişki, Do'nun ya da Re'nin 1 oktav pesleri-tizleri arasında da görülecektir. Ama dediğim gibi, rakamlar küsuratsız olduğu için örneklemeyi La'dan yaptık.

İlk görselimize yeniden baktığımızda, Sol anahtarlı dizeğin ağırlıklı olarak hangi oktavları kapsadığını artık daha rahat seçebiliyoruz:
(Yaygın kullanımdan yola çıkıp, dizeğin altından ve üstünden ikişer ek çizgiyi de dahil edersek)

. Oktav-3'ün bir kısmı
. Oktav-4'ün tamamı
. Oktav-5'in tamamı

Ama tabii Oktav-4, Sol anahtarlı dizeğin adeta çekirdeğini oluşturuyor.

Şimdi kemanın 4 teline gelelim. Teller boştayken (parmak basılmamışken) verdikleri notalar genellikle şöyle gösterilir:

 Sol  Re  La  Mi
  G - D - A - E


Halbuki bu gösterim eksiktir. Az önce vermeye çalıştığımız bilgiler ışığında bakarsak, şöylesi daha açıklayıcı olur:

 G3 - D4 - A4 - E5

(İlk görselin içindeki "Piyanoda tüm oktavlar" başlıklı kısımdan bu 4 notanın her birini bulmaya çalışınız!)

Her ne kadar keman E5'ten daha tizleri de (parmak basarak ve pozisyon ilerleterek) verebiliyorsa da, biz en azından G3-E5 arasındaki notaları burada tek tek sıralamış olalım:
(Diyezli/bemollü notaları şu an için göz ardı ediyoruz!)

G3 A3 B3 C4 D4 E4 F4 G4 A4 B4 C5 D5 E5

Akortsuz bir kemanda Sol telinin fazlaca gevşek olabileceğini, ama Mi telinin (kopma riski nedeniyle) sadece (normalden) biraz gergin olabileceğini hesaba katarsak, üstteki nota dizisini şu hâle getirebiliriz:

G2 A2 B2 C3 D3 E3 F3  -/-  G3 A3 B3 C4 D4 E4 F4 G4 A4 B4 C5 D5 E5  -/-  F5 G5

(Kemancı olmadığım için, bir varsayımla hareket ettim. Belki de Mi teli fazla gerilirse G5'i (Sol'ü) bile göremeden kopuyor olabilir!)

Peki bu dizilimi neden verdik?

İster akort aleti, isterse PC ya da telefon uygulaması olsun; sonuçta (o an hangi telle ilgilendiğimize ve telin gevşeklik-gerginlik derecesine bağlı olarak) ekranında bize bu notalardan birini gösterecek.

Bu dizide  SOLDAN SAĞA DOĞRU NOTALARIN TİZLEŞTİĞİNİ  aklımızdan çıkarmamalıyız!

Yani, burgulardan veya fikslerden teli geriyorsak, ekranda görünen yeni nota daha sağdaki (daha tiz) bir nota olacaktır.

Tam tersine, burgulardan veya fikslerden teli gevşetiyorsak, ekranda görünen yeni nota daha soldaki (daha pes) bir nota olacaktır.

4 telin her biri için şunları ifade edebiliriz:

Eğer Sol teli (G3) ile ilgileniyorsak:
. Ekranda E3 veya daha pes (onun daha solunda kalan) notalardan biri görünüyorsa, henüz riskli bölgede değiliz demektir. Burgudan küçük küçük hareketlerle sıkma işlemi yapıp, her seferinde elde edilen yeni sesin ekrana nasıl yansıdığına bakmamız gerekir.
. F3'e ulaşmışsak, yavaş yavaş riskli bölgeye giriyoruz anlamına gelir. Daha dikkatli olmalıyız.
. Ekranda F#3 (Fa-diyez-3) görünüyorsa, F3 ile G3 arasındaki orta bölgedeyizdir.
. Artık G3'e çok yakınsak, burgu yerine o telin fiksini kullanmamız riski azaltacak, üstelik daha rahat ayarlama şansı verecektir.

Eğer Re teli (D4) ile ilgileniyorsak:
. Ekranda B3 veya daha pes (onun daha solunda kalan) notalardan biri görünüyorsa, henüz riskli bölgede değiliz demektir. Burgudan küçük küçük hareketlerle sıkma işlemi yapıp, her seferinde elde edilen yeni sesin ekrana nasıl yansıdığına bakmamız gerekir.
. C4'e ulaşmışsak, yavaş yavaş riskli bölgeye giriyoruz anlamına gelir. Daha dikkatli olmalıyız.
. Ekranda C#4 (Do-diyez-4) görünüyorsa, C4 ile D4 arasındaki orta bölgedeyizdir.
. Artık D4'e çok yakınsak, burgu yerine o telin fiksini kullanmamız riski azaltacak, üstelik daha rahat ayarlama şansı verecektir.

Eğer La teli (A4) ile ilgileniyorsak:
. Ekranda F4 veya daha pes (onun daha solunda kalan) notalardan biri görünüyorsa, henüz riskli bölgede değiliz demektir. Burgudan küçük küçük hareketlerle sıkma işlemi yapıp, her seferinde elde edilen yeni sesin ekrana nasıl yansıdığına bakmamız gerekir.
. G4'e ulaşmışsak, yavaş yavaş riskli bölgeye giriyoruz anlamına gelir. Daha dikkatli olmalıyız.
. Ekranda G#4 (Sol-diyez-4) görünüyorsa, G4 ile A4 arasındaki orta bölgedeyizdir.
. Artık A4'e çok yakınsak, burgu yerine o telin fiksini kullanmamız riski azaltacak, üstelik daha rahat ayarlama şansı verecektir.

Eğer Mi teli (E5) ile ilgileniyorsak:
. Ekranda C5 veya daha pes (onun daha solunda kalan) notalardan biri görünüyorsa, henüz riskli bölgede değiliz demektir. Burgudan küçük küçük hareketlerle sıkma işlemi yapıp, her seferinde elde edilen yeni sesin ekrana nasıl yansıdığına bakmamız gerekir.
. D5'e ulaşmışsak, yavaş yavaş riskli bölgeye giriyoruz anlamına gelir. Daha dikkatli olmalıyız.
. Ekranda D#5 (Re-diyez-5) görünüyorsa, D5 ile E5 arasındaki orta bölgedeyizdir.
. Artık E5'e çok yakınsak, burgu yerine o telin fiksini kullanmamız riski azaltacak, üstelik daha rahat ayarlama şansı verecektir.


Burada dikkat edilmesi gereken bazı konular var:

1. Forumda bir arkadaş da uyarmış; akort işlemi sırasında kemanı yüzden uzak tutmakta yarar var. Her tel kopması aynı riski taşımasa da, bazı durumlarda kopan telin yüze zarar verme olasılığı var.
2. Bir telin akordunu yapmaya çalışırken, dalgınlıkla başka tele ait burgu ya da fiksi çeviriyor durumuna düşmemek gerekir. Çünkü, "çevirdim ama seste değişiklik olmadı, biraz daha çevireyim" düşüncesiyle, telin abartılı bir şekilde gerilmesine ve tabii sonunda kopmasına yol açar.
3. Benim önerdiğim video da dahil, akort videolarının birçoğuna baktığınızda; adeta anlamsızca hareket eden harf ve rakamlar yığını gibi bir görüntüyle karşılaşırsınız. Faydalı harf ve rakamı o ekrandan algılayabilmek oldukça güçleşmiştir. Bu, şundan kaynaklanır: Ya genel olarak ortam gürültüsü vardır ya da videoyu hazırlayan kişinin konuşmaları da işleme dahil olmuştur. Sonuçta, kullanılan cihaz (akort aleti veya telefon) kendi mikrofonu aracılığıyla çevredeki bütün sesleri alıp analiz etmeye çalışacaktır. Akıl sahibi olmadığı için, neyin gürültü, neyin çalgı sesi olduğunu ayırt edemez. Böylelikle, sürekli olarak algıladığı seslere (gürültü bile olsa) en yakın nota değerlerini ekranda göstermeye çalışan, durmaksızın kendi kendine bir şeyler yapıyor görüntüsü veren bir mekanizma izlenimi verir. SONUÇ: 1. Bu durumun, kullanılan yöntemin güvenilmezliği ve yararsızlığı anlamına gelmediğini bilmeliyiz. 2. Kendimiz uygularken, sessiz bir ortam seçerek ve o sırada konuşmaktan kaçınarak, söz konusu olumsuzluktan uzak durabiliriz.

Bu arada, o iki videoyu hazırlayan Özge ŞAHİN'in anlatımını beğendiyseniz, konuyla ilgili diğer videolarını da izleyebileceğinizi hatırlatmış olayım.

Yararlı olacağını düşünerek, aşağıya iki görsel daha ekledim.

Ayrıca, her ne kadar "gitar" temel alınarak hazırlanmış olsa da; kullanım ve ayar bilgileriyle DaTuner Lite'ı açıklayan şu sayfa da ilginizi çekebilir:

http://www.gitaregitim.net/datuner-lite-akort-programi/

Bu yazıda, "akort" işleminin kendisini ya da DaTuner Lite uygulamasını açıklamaktan çok; akort işlemine girişmeden önce edinmiş olmamız gereken "bilgi altyapısı"na odaklanmış olduk.

1. Ekrandaki harf ve rakamları doğru yorumlayıp, daha bilinçlice ve daha kusursuz akort yapabilmek
2. Bilinmezliklerden kaynaklı tedirginlik ve korkuyu üzerimizden atıp, akordumuzu daha az uğraşla ve daha konforlu bir şekilde sağlayabilmek
3. Tel kopması riskini en aza indirebilmek

gibi konularda, yararlı olacağını düşünüyor ve umuyorum.

Yazının bundan sonraki kısmı; doğrudan bilgi sahibi olmayıp, forum mesajlarından derleme yoluyla biraz fikir sahibi olabildiğim keman telleri hakkında olacak. Yüksek bir beklenti yaratmak istemiyorum. Dediğim gibi; birikimli kişiler şu sıralar suskunluğa büründüğü için, eski forum mesajlarından edindiğim izlenimi yansıtmış olacağım sadece.

Bu bölümü şöyle bir ek bilgi ile bitirmek istiyorum:

DaTuner Lite'ın ayarlarında "Choose Intruments" kısmı, varsayılan olarak "None" şeklinde geliyormuş. Hem "None" ile, hem de onu değiştirip "Violin" yaparak farklı denemeler gerçekleştirebilir, hangisinin daha rahat bir akort ortamı sağladığını bizzat kendiniz gözlemleyebilirsiniz.

 



Bos_teller_ve_burgular.png
 Açıklama:
 Dosya Boyutu:  84.14 KB
 Görüntüleme:  364 Kere

Bos_teller_ve_burgular.png



Teller_ve_notalari.png
 Açıklama:
 Dosya Boyutu:  244.06 KB
 Görüntüleme:  376 Kere

Teller_ve_notalari.png



_________________
 
www.muzikfakultesi.com  adresli dosyaları indirirken;  "Securitycode"  bilgisini yazdıktan sonra, Enter tuşuna basmadan, doğrudan  "Download File Now"  düğmesine tıklayınız!

 
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

lasido


Fakülteli (3)


Kayıt: 14 Nis 2009
Mesajlar: 1494
Şehir: İzmir

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Cum May 04, 2018 11:52 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

 
Güncellendi!

Yazdığım uzun yazıyı ayrı bir mesaj olarak göndermeyip, ilk mesajımın sonuna ekledim (yukarıda).

 

_________________
 
www.muzikfakultesi.com  adresli dosyaları indirirken;  "Securitycode"  bilgisini yazdıktan sonra, Enter tuşuna basmadan, doğrudan  "Download File Now"  düğmesine tıklayınız!

 
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

lasido


Fakülteli (3)


Kayıt: 14 Nis 2009
Mesajlar: 1494
Şehir: İzmir

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts May 07, 2018 8:30 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

 
Keman tellerine ilişkin eski forum başlıklarını dolaşınca, insanın zihninde genel hatlarıyla bazı izlenimler oluşabiliyor. Önce bunlara değineyim:

. Piyasadaki tel marka ve modellerinin çeşitliliğiyle paralel olarak, müzikseverlerin tercihlerinde de belli bir çeşitlilik gözlemleniyor. Ama bu tercihler, (istatistiksel olarak bakarsak) özellikle iki markanın 4-5 modeli arasında kümelenmiş görünüyor.

. Tel kopması durumunda, tüm tellerin takım olarak değiştirilmesi yönünde önerilere de rastlanıyor. Ama burada, önceki tellerin markasının bilinip bilinmediği ve tabii kişinin bütçesi önemli rol oynuyor. Bu işten para kazanan profesyonel kemancıları bilemem, ama amatör kemancıların her tel kopmasında takım olarak değiştirmeyi göze alabileceklerinden kuşkuluyum.

. Okuduklarımdan şöyle bir çıkarımda bulundum: Eğer kemanın kalitesi çok düşükse, kaliteli telin sese katkısı fazla olmayacaktır. Ama en azından orta kalite bir keman söz konusuysa, kötü tel ile kaliteli telin farkı daha belirgin olur. Teli kopup da, önerilen bir marka-modelin takımını taktıran bir arkadaş şöyle çok tipik bir cümle sarf etmiş: Sesinin bu kadar güzelleşeceğini bilseydim, ben koparırdım eskilerini.

Toparlarsak, belki şunu söylemek mümkün: Önceki tellerin marka ve modeli belirsizse, üstelik kişi kemana yeni başlamış ve akortta ustalaşana kadar bir-iki tel daha koparması olası ise; kopan telin yerine hesaplı ve orta kalite bir "tek" tel alıp takmak mantıklı olabilir.

Buradaki düşünce; "alışma dönemini aynı zamanda bir gözlemleme süreci olarak görüp, diğer yandan çalışma şevkini kırmayacak düzeyde bir tel kalitesi ile devam etmek" şeklinde özetlenebilir.

Şimdi biraz daha somut noktalara değinerek ilerlemeye çalışalım:

Bunlar, keman teli ile ilgili çeşitli bilgileri bulabileceğimiz genel nitelikteki başlıklar:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/keman-teli-vt13253.html
http://www.muzikfakultesi.com/portal/keman-telleri-hakkinda-bir-karar-verin-vt31640.html

Şurada bir arkadaş; fazla germek ve telin kusurlu olması dışında, tel kopmasına yol açan olası diğer nedenleri de sıralamış:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp121884.html#121884


"İki markanın 4-5 modeli" demiştik... Şimdi biraz bu konuya yoğunlaşalım:

Öncelikle, nedir bunlar? :

Pirastro - Chromcor
Pirastro - Tonica
Thomastik - Vision
Thomastik - Prazision
Thomastik - Dominant

(Forumda, bu "Dominant" modeline ilişkin, övgülerin yanı sıra, hatırı sayılır yergilerin de bulunduğunu gördüm.)

Forumdan bu yöndeki görüşlere örnekler:

Hem marka-model isimleri geçiyor hem de bazı değerlendirmeler var:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp248790.html#248790

Thomastik; ama Dominant mı, Vision mu?
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp192475.html#192475

Thomastik Dominant mı, Pirastro Chromcor mu?
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp190475.html#190475

Okunmaya değer bir görüş:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp258250.html#258250

Bir lutiye görüşü:  (Başlıktaki ilk soruyu cevaplamış)
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp264510.html#264510

Bir lutiye görüşü daha:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp248741.html#248741

Aynı lutiyenin daha kapsamlı bir değerlendirmesi:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp228503.html#228503

Aynı lutiyenin diğer bir yazısı:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp75828.html#75828

Profesyonel kemancıdan tel önerisi:
("Yeşil kutulu Thomastik" dediği, sanıyorum "Thomastik Prazision" oluyor)
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp239665.html#239665

Thomastik Vision önerisi:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp274811.html#274811

Öneriyi uygulayanın cevabı:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp274925.html#274925

Bir görüş daha:
("Vision" modeli ile "Vision Solo"nun farklı ürünler oluşuna dikkat!)
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp247252.html#247252

"Akort yaparken yüzünüzden uzak tutun!" uyarısı:
http://www.muzikfakultesi.com/portal/image-vp96712.html#96712


Piyasadan, fiyat farklarını da yansıtacak şekilde örnekler (aynı marka-modelde bile!) :
(Hizmet kalitesi açısından içlerinden herhangi birini öneriyor durumunda değilim!)

Pirastro - Chromcor:
(Takım olarak)
https://www.hepsiburada.com/pirastro-chromcor-319020-medium-keman-tel-seti-p-MUSICPIRASTRO17
(Hem takım olarak hem tek tek)
https://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=2799&gid=394
(Yalnız SOL teli)
https://www.muziksepetim.com/pirastro-chromcor-319420-keman-sol-teli

Pirastro - Tonica:
https://www.hepsiburada.com/pirastro-tonica-medium-keman-tel-seti-p-MUSICPIRASTRO41
https://www.hepsiburada.com/pirastro-keman-teli-takim-pro-tonica-p41-p-MUSIC1411864
https://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=2640&gid=394

Thomastik - Vision:
https://www.hepsiburada.com/keman-aksesuar-vision-tel-thomastik-infeld-vi100-p-MUSIC9431513
https://www.do-re.com.tr/thomastik-infeld-vi100-vision-keman-teli

Thomastik - Prazision:
https://www.hepsiburada.com/thomastik-infeld-58-prazision-keman-teli-p-HBV00000BG6BV
https://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=2960&gid=394
https://www.do-re.com.tr/thomastik-infeld-58-prazision-keman-teli

Thomastik - Dominant:
https://www.hepsiburada.com/keman-aksesuar-dominant-tel-thomastik-infeld-135-p-MUSICTHOMASTIK2
https://www.hepsiburada.com/thomastik-infeld-135-dominant-keman-teli-p-HBV00000BG8RH
https://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=2641&gid=394&oid=3459


Keman teli karşılaştırma videoları:
(Sıraladığımız modellerin yalnızca bazıları var!)
https://www.youtube.com/watch?v=FJr2z365ueo
https://www.youtube.com/watch?v=yZXBckKcQyE


Başta da belirttiğim gibi; "kemancı olmayan bir kişi" sıfatıyla yapabildiğim, böylesi bir derleme-toparlamadan ibaret. Yine de umarım yararlı olur.

Müzikle kalın!..

 

_________________
 
www.muzikfakultesi.com  adresli dosyaları indirirken;  "Securitycode"  bilgisini yazdıktan sonra, Enter tuşuna basmadan, doğrudan  "Download File Now"  düğmesine tıklayınız!

 
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Başlığa cevap gönder  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indirebilirsiniz



Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
22627 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Müzik Fakültesi