Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 



Arama Yap

Gelişmiş Arama İçin
Fakülte GOOGLE

Mini Menü

Müzik Terimleri Sözlüğü
BACH Notaları
CHOPIN Notaları
BEETHOVEN Notaları
MOZART Notaları
VIVALDI Notaları
PAGANINI Notaları
PALESTRINA Notaları
TCHAIKOVSKY Notaları
ALBENIZ Notaları
SCHUBERT Notaları
HANDEL Notaları
TELEMANN Notaları
Klasik Gitar Notaları
Pano Klavuzu

Fakülte GOOGLE


Google Önerileri



Dünya Sıralamasında -Fakülte-





Klarnet Tamir ve Bakım Ustası Cenk Dinçer Kadıköy' de
 

Başlığa cevap gönder    Üflemeli Çalgılar -> Klarnet
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

Udi Cenk Dinçer


Üye


Kayıt: 06 Ağu 2007
Mesajlar: 52
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Hzr 07, 2009 8:36 pm    Mesaj konusu: Klarnet Tamir ve Bakım Ustası Cenk Dinçer Kadıköy' de Alıntıyla Cevap Gönder

CENK DİNÇER KLARNET SANATÇISI & KLARNET TAMİR ve BAKIM USTASI

1) Bursa Belediye Konservatuarı Mezunu
2) Ege Üniversitesi Devlet Türk Musîkisi Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü Mezunu


BİYOGRAFİ
27 / 10 / 1976 Bursa / merkez doğumludur. İlk orta ve lise öğrenimini Bursa` da tamamladı. Küçük yaşlarda Türk Sanat Müziği dinleyerek musîki ile uğraşmaya ve Türk Müziğimize ilgi duymaya başladı. Müzik kültürünün yeni yeni oluşmaya başladığı orta birinci sınıfa devam ettiği dönemde yani 1989 yılında, özel ud dersleri alarak çok sevdiği Sanat Müziğine ud eğitimiyle merhaba demiş oldu. Üç sene kadar çeşitli özel dershane ve hocalardan aldığı ud eğitiminden sonra sesinin Türk Sanat Müziği üslûbuna yatkın olduğunu düşündüğünden 1992 yılında Bursa Çelebi Mehmet Lisesi` nde öğrenimine devam ederken aynı yılda özel yetenek sınavı ile girdiği, Bursa Büyükşehir Belediyesi Konservatuarı Türk Sanat Müziği bölümünü kazandı. Konservatuar müdürü Erdinç Çelikkol bünyesinde; nota, usûl, makam bilgisi, Batı Müziği solfeji ve nazariyatı,Türk Sanat Müziği solfeji ve nazariyatı dersleri aldı. Belediye Konservatuarı` nda ud dersleri veren Rahmi Özyalıner den feyz aldı ve ud eğitimine devam etti. Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği korolarına katılarak repertuarını zenginleştirdi. Lise birinci sınıftan itibaren Bursa nın en kaliteli eğlence mekanlarında udu eşliğinde, Türk Sanat Müziği, Türk Pop Müziği, Taverna, ve Fantazi Müzik dalında eserler söyleyerek sahne almaya başladı. Belediye Konservatuarı` nda dört yıl öğrenim gördükten sonra 1995 / 96 da mezun oldu. 1996 yılında girdiği yetenek sınavında İzmir / Ege Üniversitesi Devlet Türk Musîkisi Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü nü kazandı. Okulda meslek çalgısı dersi ud idi. Şerif Muhiddin Targan, Cinuçen Tanrıkorur, Mutlu Torun gibi ud da tavır ve ekolleriyle örnek olmuş ustalarımızın çalım tekniklerini ve eserlerini inceledi. Beş yıllık yüksek öğrenimi boyunca E.Ü.D.T.M Konservatuarı nda öğretim görevlisi olan Onur Akdoğu nun ud metoduyla öğrenimini sürdürdü ve ud da çarpmalı ve duygulu bir tarz oluşturdu. İzmir, Kuşadası, Aydın, Asos ve Çeşme nin müzikli mekanlarında Türk Sanat Müziği ve piyasa şarkıları okuyarak uduyla sahne çalışması yaptı. Bestecilik yönüde bulunan sanatçının, geleneksel Türk Müziği ve Türkçe Pop Müzik dalında sözü ve müziği kendisine ait olan kısa adı ( M.S.G ) musîki eseri sahipleri gurubu meslek birliği ne kayıtlı eserleri bulunmaktadır. 1997 yılında E.Ü.D.T.M Konservatuarı öğrencisi Serkan Çağrı ve T.R.T İzmir Radyosu klarinet sanatçısı Durmuş Kısaoğlu ndan klarinet dersleri alarak klarinet üflemeye başlayan ve kısa zamanda üstün yeteneğiyle İzmir Radyosu nda klarinet sanatçılığı görevini kazanan, ve şuan Ege Üniversitesi Devlet Türk Musîkisi Konservatuarı nda klarinet öğretmeni olarakda görev yapan okul ve sınıf arkadaşı Tolga Akşit den Aubert sistem yani ( Müller sistem ) Alman sistemli sibemol (halk müziğine yatkındır) ve yine ( müller sistem ) geleneksel sol klarinet (türk müziği makamlarına ve komalı seslere yatkındır) dersi almaya başladı. Derslerini okul içi ve dışında Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği korolarına katılarak pekiştirdi. Devlet Türk Musîkisi Konservatuarı İcra Heyetinin düzenlediği Türk Sanat Müziği formunda Zeki Müren ve Yıldırım Gürses i anma konserlerinde, yurt içi ve yurt dışı müzik organizasyonlarında klarinet sanatçılığı ve stüdyo müzisyenliği yaptı. Ege yöresinde öğrenim gördüğünden ve Türk Halk Müziğinide çok sevdiğinden Halk Müziği kültürüyle de yakından ilgilendi. Klarinetiyle zeybekler ve oyun havaları üzerine çalışmalar yaptı. M.E.B` na bağlı ve özel okullarda klarinetiyle halk oyunları ekiplerine eşlik etti. Yerli ve yabancı tüm klarinet üstadlarını dinledi ve feyz aldı. Uzun seneler ud çalmasının ve geniş Türk Musîkisi Nazariyatı bilgisinin yanında sesinide iyi derecede kullanmasının kendisine verdiği artıyla çok kısa sürede üfleme tekniğini geliştirdi ve klarinette geçerli olan duygulu ve yumuşak üfleme stilini oluşturdu. Enstruman restorasyon işinede çok meraklıydı. Bu nedenle, klarinetin seslerinin dengelenmesi ve akort edilmesi, iç ve dış temizliği, güderi değişimi, mantarlarının yenilenmesi, mekanik tuşe aksamının milimetrik ayarı, tuşelerin nikel, krom veya gümüş kaplamasının yapılması, klarinetin kırık, ve çatlaklarının bakımı ve tamiri hakkında uzun seneler araştırmalar ve uygulamalı çalışmalar yaptı. Klarinetin tuşe aksamları, yay aksamları ve klarinetin tüm teknik arızalarını iyi derecede tamir edebilme seviyesine geldi. Ayrıca klarinetten gerçek bir klarinet tınısı çıkması konusunda önemli çalışmalar yaptı. Bu çalışmalarının başında kendisinin özel bir sistemle gerçekleştirdiği bekin (ağızlık kısmı) nın profosyonel ayarı gelmektedir. 2002 yılında beş yıllık yüksek öğrenimini başarıyla tamamladı ve mezun oldu. Daha sonra Ankara da vatani görevini yerine getirdi. Ardından bir yıl kadar Ankara nın müzik piyasasında uduyla ve klarinetiyle sahne aldı. 2004 / 06 yılları arasında memleketi olan Bursa` da iki ilk ve orta dereceli, birde Anadolu Lisesi nde müzik öğretmenliği yaptı. Sanatçı şuan Türkiye de ve yurt dışındaki tüm klarinet severlerin si bemol ve sol klarinetlerinin tamiri ve bakımını yapmaktadır. Cenk Müzik Dershanesinde ise yediden yetmişe tüm müzik severlere bire-bir (özel) olarak şan dersi, ud dersi, ( müller sistemli ) geleneksel sol klarinet dersi, boehm ile (müller) sistemli sibemol klarinet dersi ve akademik boyutta müzik eğitimi vermektedir.

KLARİNET TAMİR - BAKIM ve FAYDALI BİLGİLER

DOĞRU AKORDA SAHİP KLARNET SATIN ALMA
Klarnet üflemeye karar veren bir öğrenci öncelikle kendisine iyi bir klarinet hocası seçmelidir. Satın alırkende mutlaka hocasının onay verdiği klarineti satın almalıdır. Çünkü klarnetin seslerinin üflenerek kontrol edilmesi ve doğru akorda sahip bir klarnetin alınması gereklidir. Klarnetin akordu üzerindedir ve sonradan akort yapılmaz. Akordu bozuksa tamiri yapılır. Akordu yanlış bir klarnette klarnet öğrenilmesi güçtür. Seslerinin yanlış olması öğrencinin kulağınıda bozacaktır. Kulağa doğru gelmeyen sesler öğrenciye klarneti çalım zevkide vermeyecektir. Klarnetin yanlış sesleri yüzünden çıkaramadığı sesi başka pozisyonda arayacağı için yanlış bir teknik geliştirmesinede sebep olacaktır.

KLARNETİN GÜDERİLERİNİN DEĞİŞMESİ
Klarnetin tüm mekanik aksamının açılması suretiyle gerçekleşmektedir. Tuşeler vidalarından sökülerek eski güderiler çıkarılıp yerine yeni güderiler yerleştirilir. Klarnet çalındıkça üzerindeki güderiler yavaş yavaş yumuşamaya başlar ve zamanla üzerini kapadığı deliğin hava kaçırmasına sebep olur. Bu nedenle güderilerin eskidiği ve gereğinden fazla yumuşadığı görüldüğünde yenileriyle değiştirilmesi gerekmektedir. Güderileri değiştirdikten sonra güderilerin deliği daha iyi kapaması ve hava kaçırmaması için biraz yumuşaması gerekir. Bunun için güderiler takılıyken altına doğru sıvı enstruman için özel olarak üretilen yağ sürülür.

KLARNETİN DELİKLERİNİN TEMİZLENMESİ
Klarnetin deliklerinin içi uzun zaman çalımdan kaynaklanan kir parçacıklarının birikmesi sonucu tıkanır. Bu yapışmış kir ve parçaların temizlenmesi ve deliğin orijinal haline dönüştürülmesi gereklidir. Çünkü bu tıkanan parçalar klarnetin hangi deliğinde varsa odelikteki notayı pes yani kalınlaştıracaktır. Klarnetin tıkanan deliği doğru sesi yani notayı vermez ve klarnetin akordunun bozulmasına yol açar. Deliklere özel aletler kullanarak müdahele edilir. Akort cihazına bakılarak akortlanır ve eski haline dönüştürülür.

KLARNETİN TUŞELERİNİN HASSAS AYARININ YAPILMASI
Özellikle bu işlem klarnet için en önemli işlemlerden birisidir. Fabrikasyon klarnetlerde sık karşılaştığım bir durumdur. Özellikle çin malı klarnetlerde. Bu klarnetler fabrikasyon üretildikleri için üzerindeki demir yani ( tuşe aksamları ) doğru şekilde çalışmaz. Yani klarnetin hava kaçırmasına neden olacak teknik yanlışlıklar vardır. Klarnet çok teknik bir enstrumandır ve tuşelerin ayarının çok iyi olması ve tüm tuşelerin görevini doğru açılarda gerçekleştirmesi gerekir. Bu ayarı sadece ustası yapmalıdır. Çünkü fazla açılan veya az açılan demir tuşelerin bükülmesi suretiyle doğru seviyeye getirilmesi gerekir. Bu yüzden bu işlemde demir tuşelerin kırılma riski bulunur. Kırılan parçaların yenisini bulmak güçtür, ancak gümüş tamir atölyesinde bu demir tuşeleri kaynak yaptırma imkanınız mevcuttur. Fakat her klarnetin demir hammaddesi farklı yapıda olup, bazıları ateşte erimektedir ve kaynak tutmamaktadır. Bu yüzden tuşelerin kırılmamasına dikkat edilmelidir.

KLARNETİN DEMİR TUŞE AKSAMLARININ MONTE EDİLMESİ İÇİN GEREKLİ OLAN VİDALARIN YAĞLANMASI
Klarnetlerinizi bakım için bazı sürelerde bana getirdiğinizde tuşelerini açmak zorunda kalıcaz. Vidaların kolay yerlerinden çıkmaları için oksitlenmemesi gerekir. Oksitlenen vidaların yerlerinden çıkmaları güçleşir. Bu yüzden üflemeli enstrumanlar için özel olarak üretilen yağımızla bu vidaları yağlarım.

KLARNETİN TEMİZLEME APARATIYLA TEMİZLENMESİ
İlk önce yapacağımız şey, bek bölümünü klarnetten ayırmak olacaktır. Çünkü bek bölümü hassas bir parçadır. Klarnete müdahelelerde kırılıp düşmemesi ve ucunun kırılmaması için çıkarılıp güvenilir düz bir zemine konulmalıdır. Temizleme aparatımızla klarnetin özellikle alt ve üst bölümünün iç gövdesini temizlemeliyiz. İşlemi yaparken baril üst bölüme bağlı, kalak ise alt bölüme bağlı olacak. Klarnetin üst ve alt bölümü birbirine bağlı olmayacaktır. Temizleme fırçası bazı klarnetlerin içinde olmayabilir bu durumda temizleyecek ve klarinetin içerisinden geçebilecek bir bez parçasını hafif kalın bir ipe bağlayınız. Klarnetinizin alt ve üst bölümünün içinden önce ipin ucunu sarkıtınız ve alttan çıkan ipi yavaş ve kontrollü bir şekilde çekerek bezin klarnetinizin iç gövde kısmını temizlemesini sağlayınız.

KLARNETİNİZİN AKORT PROBLEMİNİN GİDERİLMESİ
Akort problemi özellikle çin malı fabrikasyon olarak seri üretilen klarnetlerde sıkça karşımıza çıkmaktadır. Bu klarnetlerin tuşeleri makinalarla ayarlandığından demirlerinde fazla ve az açılan tuşeler bulunur. Tuşelerin klarnete doğru hükmetmesi için özel olarak elle ayarlanması gereklidir. Genelde (Boehm) sistem sibemol klarnetlerde azda olsa sol klarnetlerin çin malı olanlarında bu sorun yaşanmaktadır. Klarnetlerde bazı sesler pes yada tiz olarak duyulur. Bunun için klarnetin seslerini iyibilmek gerekir. Zeytin ağacı ve benzeri ağaç klarnetlerde kışın enstruman bir veya bir buçuk sese yakın pes kalmakta yazın ise akordu kulağa dik gelmektedir. Bu durumda klarnetin içine beş veya on dakika kadar sıcak nefes üfleyerek ısıtılmalı akordu normale getirildikten sonra icra edilmelidir. Yazın ise tizleşen ağaç klarnetlerin akordunun tamir edilmesi ve pesleştirilmesi gerekir. Akort sorununun olup olmadığını anlamak içinde çok hassas bir kulağa sahip olunması gerekir. Bir notanın başka bir oktavındaki aynı sesini üfleyerek karşılaştırdığımızda seslerin birbirini tutmadığı görülecekektir. Bu kontrol akort cihazıylada yapılmaktadır. Bana klarinetinizi getirdiğinizde bunu tespit edip sorun neredeyse oraya müdahele yapıyorum. Akort problemi klarnetin sesinin yani notalarının çıktığı delik bölümlerinde varsa deliğin büyütülüp küçültülmesi şeklinde tamir edilmesi gereklidir. Delik büyüdükçe o perdenin seside tizleşir, küçüldükçede pesleşir. Klarinetin boyundada sorun olabilir. Eğer enstruman pes kalıyorsa, beş parçanın boylarından herhangibirinin uzunluğundan da kaynaklanıyor olabilir. Bunun da tamiri yapılır.

PES KALAN ENSTRUMANIN SESLERİNİN TİZLEŞTİRİLEREK STANDART AKORDU YAKALAMASINI SAĞLAMA
Klarnetin baril kısmının içtarafındaki yuvarlak seviye ve barelin alt ve üst kısımlarından kesilerek sağlanabilir. Yani barelin içerden veya dışarıdan boyu kısaltılarak yapılır. Bu işlemin yapılabilmesi için torna makinası gereklidir.

TİZ KALAN ENSTRUMANIN SESLERİNİN PESLEŞTİRİLEREK STANDART AKORDU YAKALAMASINI SAĞLAMA
Eğer enstrumanımız yaklaşık yarım veya bir tam ses tiz tınlıyorsa klarnetimizin bek kısmının hemen altındaki barel bölümünden bu sorunu ayarlamamız mümkündür. Enstrumanın boyu uzadıkça seside pesleşir. Bu düşünceden yola çıkarak barel bölümünü klarnetimize göre tüm ölçümlerini ayarladıktan sonra orjinalden biraz daha uzun şekilde yaparız. Bu sayede klarnet yarım veya bir ses pesleşecektir. Fakat tiz oktavlarda sesler kulağa dik geliyorsa, klarnetimizin alt ve üst bölümlerinin birbirine bağlandıkları bel kısmından hafifçe çevirerek aralık bırakabilrsiniz. Tabi arada boşluk kalacağından enstrumanın hava kaçırması kolaylaşabilir. Bunun engellenmesi içinde benim klarinetlerde kullandığım özel bir bantın klarnetin birbirine geçen bölümlerine sarılması gereklidir. Klarnetin bek bölümünde ayrıca üst ve alt bölümlerinin birbirlerine eklenen birleşme yerlerinde bulunan mantarlar zamanla klarinetin kısımları çıkarılıp takıldıkça eskiyerek yıpranır. Bunu klarneti birleştirirken parçaların fazla laçka olup olmadığına bakarak kontrol ediniz. Eğer aralık varsa klarnetiniz buralardan hava kaçırabilir ve enstruman çalarken hava kaçırdığından verdiğiniz nefesin çoğu buralardan çıkarak kaybolur. Klarnet üflerken çok fazla nefes harcamanıza neden olur. Gür ve güçlü bir klarnet tonunun ucu iyi ayarlanmış bir bek ve klarnetin hiçbir parçasından ve bölümünden hava kaçırmadığında mümkün olduğunu söylemeliyim.

KLARNETİN AĞIZLIK KISMINI (BEK) ÖĞRENCİNİN SEVİYESİNE VE ÇALIM TARZINA GÖRE AYARLAMA
Sıfır olarak müzik marketten aldığınız klarnetinizin beki yerli bektir. Bu bekler klarnete yeni başlayan öğrencilerimiz için idealdir.Fakat genelde açık beklerdir. Öğrenciler kapalı bekle klarnet üflemeye başlamalı ve dudağı bek üfleme tekniğine tam olarak alışana kadar sesleri dudağını fazla sıkmasına gerek kalmadan bulmalıdır. Fakat yerli beklerin ucunun idealden fazla açık olanlarıda vardır. Bu tarz bekleri genelde düğün klarnetçileri kullanırlar. Bekin ucu fazla açıksa yeni öğrenci klarneti üflemede ve ses çıkarmada oldukça zorlanacaktır. Açık bekde dudağını fazla sıkması gerekeceğinden bek öğrencinin ağzını yoracaktır. Açık bekde ses çıkarmak için tiz sesleri dudağını sıkarak alması gerekir. Öğrenci henüz bu seviyede olmadığından kapalı bekle üfleyebilmesi için açık olan bekinin ucunun ayarını kapalı ve çalabileceği hale getiriyorum. Yerli beklerin bir önemli handikapıda seslerinde çatlamalar oluşudur. Bekin ucunun ve yatağının ayarlarının sıfır hatada olması gerekir. Çünkü bek klarnetin beynidir ve klarnetin çalımında en önemli Kısımdır. Yerli üretim beklerde ses biraz daha kalın çıkar ve tam klarnet tonunu vermez . Yabancı marka bekler ise çok kapalı olurlar. Öğrencinin klarnetteki hakimiyeti artmaya başladıkça daha açık ağızlı bir bek kullanması gereklidir. Bekten iyi sonuç alınması için bekin ayarlanması şarttır. Tam klarnet tonunu ozaman alacaksınız. Klarinetin kalitesi nekadar iyi olursa olsun, bekimizin ayarı ve tonu iyi olmadığı takdirde o enstrumandan randıman almamız mümkün değildir. Bek ayarında önemli olan klarnete oturucak ve klarnetin tonuyla uyum sağlayacak bir bek ayarıdır. Bekin uç kısmından ve iç yatağından açılması suretiyle profosyonel ayarı yapılır. Bu işlem bilgi, el becerisi ve teknik gerektiren bir işlemdir. Klarnetin bekinin ayarlanması kısa bir zaman diliminde olmamaktadır. Bek her yapılan müdaheleden sonra hatalar tamamen sıfıra inene kadar üflenerek denenir. Bu ayar sayesinde geleneksel sol ve batı müziği si bemol klarnetlere uyumlu bekler oluşmaktadır. Yapmış olduğum bek ayarı sayesinde; klarnette çok daha parlak bir tını, güçlü ve yumuşak birton elde etmekteyim. Benim ayarladığım bir bekte öğrencim pes bölgelerde yani birinci ve ikinci oktavdaki notaları çok kolay bir şekilde çıkarmaktadır. Tiz bölgelerdeki sesleri ise dudağını sıkma yöntemiyle çatlama olmadan eskisinden daha iyi seslendirecektir. Yabancı marka bekler fiyat olarak pahalı olduklarından öğrencilere tavsiyem; beklerini gerçekten bu işi iyi bilen bir ustaya teslim etmeleri olacaktır. Genellikle tüm yerli ve yabancı beklerin ses saundları farklıdır. Sesleri ve kaliteleri iyi olan markalar olarak vandoren b45, rico royal ve lavoz isimlerini sayabilirim. Klarnet erkek bir enstrumandır ve sesi çok gürdür. İcra esnasında bek veya kamıştan kaynaklanan sorunlar nedeniyle çıkacak hatalı sesler icracıyı zor durumda bırakabilir. İşte bu sorunları tamamen sıfıra indirecek bir bek ayarı yapıyorum.

KLARİNETİN SU BUHARI DOLMASI SEBEBİYLE OLUŞAN TIKANIKLARININ GİDERİLMESİ
Klarinetlerin özellikle barel ve barelin üst kısımlarına dolan tükürük ve subuharı klarinetin uzun süre üflenmesinde ortaya çıkan önemli bir sorundur. Özellikle Amati klarinetlerde bu sorun karşımıza çıkmaktadır. Klarinet yarım saat ve sonrasında üflendiğinde biriken subuharı, bek ve barel bölümünde tıkalı kalır ve bazı sesleri net verememenize yol açar. Klarinet üflenmede zorlanma yapar. Bu sorunu olan klarinet severlerin sorunlarını çözüyorum.

KLARNETİMİZ İÇİN DOĞRU KAMIŞ KULLANIMI
Klarnetimizde kullandığımız kamışın çok fazla yumuşak olmamasınada dikkat etmeliyiz. Kamış uzun süre kullanıldığında yumuşar ve bozulur. Bu seviyeye gelen bir kamışın ucu ateşe tutulup ısıtılırsa biraz sertleşir ve belli bir süre daha çalınabilir. Fakat eski randımanı vermez ve enkısa zamanda yenisi ile değiştirilmelidir. Kamışı klarnetimizi ilk çalma esnasında biraz suyla ıslatmak suretiyle nemlendirmeli ve sonra üzerindeki ıslaklığı alarak kamışın kısa sürede çürümesine engel olmalıyız. Daha sonra beke yerleştirip üflemeliyiz. Bu sayede klarnetteki fazla duyulan nefes sesini minimuma düşürmüş oluruz. Kamışlar ince bir ağaç parçalarından yapıldıklarından çok kolay kırılabilirler. Dikkat etmemiz gereken bir hususta; klarnete yeni başlayan bir öğrenci beki ağzına alırken kamışın ucunu kırmaması için dikkatli davranması gerekir. Eğer yanlışlıkla dişimizin değmesiyle klarinetin kapağını bekin üzerine kapatırken veya yanlışlıkla elimizin çarpmasından ucu kırılırsa veya çatlarsa o kamışı yeni bir kamışla değiştirmeliyiz. Öğrencilerin ve klarnet üstadlarının klarnetinde kullanacağı kamış olarak barre 1 numarayı ve mavi kuşak kamışlarını öneriyorum.

KLARNETİN KORUNMASI
Klarneti üfledikten sonra içerisinde kalan ıslaklığın temizlenmesinde fayda vardır. Bunu temizleme aparatımızla yapabiliriz. Klarnetin demir tuşeleri bir iki sene içinde oksitlenmeye ve kararmaya başlar. Eğer klarnetinizin tuşelerinin gümüş rengi olmasını veya nikelajının yenilenmesini istiyorsanız üzerine gümüş veya nikel kaplanması için bana getiriniz. Eğer klarnet sehpası kullanmıyorsanız klarineti dik olarak bir yere koymayınız. Düştüğü zaman bel bölgesinden kırılabilir. Eğer bu şekilde kırılırsa enstrumanımızı tamir etmemiz çok güç olur.

Yazan : Klarnet Sanatçısı & Klarnet Tamir ve Bakım Ustası Cenk Dinçer

İstanbul / Kadıköy / Acıbadem / Yıldızbakkal' da Klarnet Tamir, Bakım ve Onarımı Yapılmaktadır

Klarnetin Tamir ve Bakımı Arızanın Boyutuna ve Klarnetin Durumuna Göre Fiatlandırılmaktadır.

Klarnet Bakımında : Güderiler, Tuşe Ayarı, Mantarların Onarılıp Düzeltilmesi, Ağaçtaki veya Her Maddedeki Klarnetlerin Gövde Hasarlarının Onarılması ve Düzeltilmesi, Çatlakların Kapatılması, Yayların Bakımı, Klarnetin İç ve Dış Temizliği İtina İle Yapılmaktadır. Akortları dengesiz ve bozuk olan Çin malı klarinetlerin : Helena Mia, MAC 150 N Akort sorunları düzeltilir.

CENK MÜZİK MERKEZİ ADRES
Acıbadem Mahallesi, Şemibey Sokak, Sebat Apartmanı, No: 31, Daire: 2
Yıldız Bakkal / Kadıköy / İstanbul

TELEFONLARIM
0216 330 95 39
0535 976 92 71
0543 578 91 74
0554 322 69 76

C & D
KLARNET TAMİR VE BAKIM USTASI
CENK DİNÇER - CENK MÜZİK
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Üyenin web sitesi Yahoo Messenger MSN Messenger
Sponsor

Önceki mesajları göster:   
Başlığa cevap gönder  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indirebilirsiniz



Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
3676 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Müzik Fakültesi