Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 



Arama Yap

Gelişmiş Arama İçin
Fakülte GOOGLE

Mini Menü

Müzik Terimleri Sözlüğü
BACH Notaları
CHOPIN Notaları
BEETHOVEN Notaları
MOZART Notaları
VIVALDI Notaları
PAGANINI Notaları
PALESTRINA Notaları
TCHAIKOVSKY Notaları
ALBENIZ Notaları
SCHUBERT Notaları
HANDEL Notaları
TELEMANN Notaları
Klasik Gitar Notaları
Pano Klavuzu

Fakülte GOOGLE


Google Önerileri



Dünya Sıralamasında -Fakülte-





BatıMüziği_TSM
 

Başlığa cevap gönder    -> Keman
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

carpediem41


Üye


Kayıt: 04 Oca 2009
Mesajlar: 12
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Oca 12, 2009 4:03 pm    Mesaj konusu: BatıMüziği_TSM Alıntıyla Cevap Gönder

Değerli arkadaşlar kemanla uğraşım 2-3 aydır.Yay çalışmalarım var.Kemana tsm den başlamak istiyorum.Bir sorum olacak.Batı müziği ile tsm nin akordlarını aynı yaptım.Batı müziğinde nota portelerinde örneğin la aralığı kemanımızda 3.telde boş oluyor.Tsm de la aralığına gelen notayı kemanın neresine basarsam çıkartırım.Yani porte üzerindeki notaların tsm de kemanda karşılığı basıldığı yer farklı mı?SAYGILAR
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Sponsor

begüm altuntaş


Fakülteli (1)


Kayıt: 25 Arl 2008
Mesajlar: 1108
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Oca 12, 2009 4:53 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Selamlar.. bunu bende çok merak ediyodum hatta sorucaktımda ne iyi yapmışsında sormuşsun..heyecanla cevapları bekliyorummmm Embarassed
_________________
Başka türlü birşey benim istediğim ne ağaca benzer,ne de buluta burası gibi değil gideceğim memleket denizi ayrı deniz,havası ayrı hava...
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder MSN Messenger

carpediem41


Üye


Kayıt: 04 Oca 2009
Mesajlar: 12
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Oca 12, 2009 8:54 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Teşekkür ederim fakat cevap alamadım ne yazık ki...Ben öğretmenim.35 li yaşlardan sonra keman işine merak saldım.Eskiden az çok bağlama çalıyordum.Yay çalıştım fakat şimdi tıkandım.Sorumu tekrar sormak istiyorum.Şimdi örneğin: portede alttan 2. aralık batı müziğinde la sesi.Bu la sesini batı müziğinde 3. telde boş çıkartıyoruz.Elimizde sanat müziği olarak yazılmış bir eserin portesi var diyelim.Sanat müziğinde alttan 2. aralığa yazılan nota kemanda nasıl çalınır.Yine boş telde mi farklı mı?SAYGILAR
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

carpediem41


Üye


Kayıt: 04 Oca 2009
Mesajlar: 12
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Oca 12, 2009 8:55 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Ses veren yok mu saygıdeğer öğretmenlerim.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

barbaros_akkurt


Üye


Kayıt: 16 Ağu 2008
Mesajlar: 220
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Oca 12, 2009 10:48 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

efenim acizane cevap vermeye calisayim...

Keman TSM de olsa, Bati muzigi de olsa sol-re-la-mi olarak akort edilir. Ancak TSM'de -4 transpozisyonu vardir, yani portenin alttan ikinci cizgisine denk gelen sol notasi Bati musikisinde re teli (3 numarali tel) yuzuk parmagi (3 no'lu parmak) uzerinden cikarken, Turk musikisinde re teli bos konumdayken sol sesi cikiyormus kabul edilir.

La notasi uzerinden orneklemeye devam edersek, Bati musikisinde la teli bos konumdayken, portede alttan ikinci sol cizgisinin bir uzerindeki la sesi cikar. Turk musikisinde ise re teli (3 no'lu tel) uzerinde birinci parmakla (isaret parmagi) cikarilir.

Dogal olarak, bir Bati musikisi sazendesi ile Turk musikisi sazendesi bir araya gelince arada birlik saglamak mumkun olmaz. Boyle bir durum olustugunda evrensel akord olan Bati akordu tercih edilmelidir. Bu mumkun degil ise Bati musikisini icra eden sazendenin transpozisyon ile Turk musikisi sazendesini yakalamasi gerekir (bu kisisel olarak yanlis buldugum bir uygulama).

Baska yardimci olabilecegim bir husus olursa memnuniyetle yardimci olmaya calisirim.

_________________
BA
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder

carpediem41


Üye


Kayıt: 04 Oca 2009
Mesajlar: 12
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Oca 12, 2009 11:25 pm    Mesaj konusu: TEŞEKKÜRLER Alıntıyla Cevap Gönder

Yani porte üzerinde gördüğümüzün -4 ses gerisine ineceğiz anladığım kadarıyla.Portede alttan 2. boşluğa yazılan notayı 4 ses geriye gelerek çalacağız.Öyle mi acaba?SAYGILAR
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

barbaros_akkurt


Üye


Kayıt: 16 Ağu 2008
Mesajlar: 220
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Oca 12, 2009 11:45 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

TSM'de "yerinden" dedigimiz akorda gore 4 konum geriye gideceksiniz. Ama basladiginiz konuma 1 diyerek. Yani kisacasi re telinde yuzuk parmagi 1 (sol), orta parmak 2 (sol), isaret parmagi 3 (sol) ve bos tel 4 (sol) seklinde yapiyoruz.
Yine de, keman basligi altinda transpozisyon konusu icin ustadin (jeanluc) hakli olarak yaptigi yoruma da degineyim. transpozisyon keman ustaligina darbe vurur. Bati musikisinde transpozisyon yoktur ve teknik zamanla geriler.
Kisacasi TSM'deki keman teknigi Bati muzigine oranla daha dusuktur, nagme on plandadir. Bati muziginde ise teknik on plandadir.

_________________
BA
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder

KEMANASIGI


Yeni Üye


Kayıt: 19 Oca 2009
Mesajlar: 2
Şehir: Ankara

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Sal Oca 20, 2009 2:31 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

arkadaşlar bende kemana yeni başlayacak olanlardanım. iki-üç gündür sitede batı müziği ile tsm arasında akort şekillerini okuyorum. akort şekillerini anladım fakat kafamın karıştığı bi nokta var.

Şimdi ben sol re la mi diye akort ettirdim diyelim kemanı ve öyle çalmaya devam ettim bir zaman sonra öğrendim artık eser çalmayı. işte sorunda burda ben eser çalmayı öğrendiğimde batı müziğini çalmayı hiç istemem tsm için öğreniyorum kemanı? ben çalamacakmıyım tsm?

sitedeki açılan konuların çoğunu okudum sayılır. kimi diyor batı müziği ile başla sonra tsm kolay gelir kimide diyor ki tsm yi öğren. jeanluc (yanlış yazdıysam nickinizi şimdiden özür dilerim) de diyor ki sol re la mi doğrusudur ve bu şekilde öğrenilmelidir. ben şimdi ne yapacağımı şaşırdım. benim virtüöz olma gibi bi derdim yok. sadece aşık olduğum enstrumanı çalmayı istiyorum. erken yaşlarda olsaydı belki öyle bir hedefim olabilirdi ama şu anda yaşım 26 bu yaştan sonrada virtüöz olmak neredeyse imkansız bişey. benim istediğim sadece sevdiğim tsm şarkılarını çalabilmek ve aşık olduğum keman sesini kendi kemanımla çıkartabilmek. o yüzden ne yapmalıyım bi yardımcı olun işin içinden çıkamadım?

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

barbaros_akkurt


Üye


Kayıt: 16 Ağu 2008
Mesajlar: 220
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Sal Oca 20, 2009 10:49 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

KEMANASIGI yazmış:
arkadaşlar bende kemana yeni başlayacak olanlardanım. iki-üç gündür sitede batı müziği ile tsm arasında akort şekillerini okuyorum. akort şekillerini anladım fakat kafamın karıştığı bi nokta var.

Şimdi ben sol re la mi diye akort ettirdim diyelim kemanı ve öyle çalmaya devam ettim bir zaman sonra öğrendim artık eser çalmayı. işte sorunda burda ben eser çalmayı öğrendiğimde batı müziğini çalmayı hiç istemem tsm için öğreniyorum kemanı? ben çalamacakmıyım tsm?

sitedeki açılan konuların çoğunu okudum sayılır. kimi diyor batı müziği ile başla sonra tsm kolay gelir kimide diyor ki tsm yi öğren. jeanluc (yanlış yazdıysam nickinizi şimdiden özür dilerim) de diyor ki sol re la mi doğrusudur ve bu şekilde öğrenilmelidir. ben şimdi ne yapacağımı şaşırdım. benim virtüöz olma gibi bi derdim yok. sadece aşık olduğum enstrumanı çalmayı istiyorum. erken yaşlarda olsaydı belki öyle bir hedefim olabilirdi ama şu anda yaşım 26 bu yaştan sonrada virtüöz olmak neredeyse imkansız bişey. benim istediğim sadece sevdiğim tsm şarkılarını çalabilmek ve aşık olduğum keman sesini kendi kemanımla çıkartabilmek. o yüzden ne yapmalıyım bi yardımcı olun işin içinden çıkamadım?

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


Sevgili dostum,

Kemaninizi sol-re-la-mi olarak akort ettirmenizde bir sikinti yok. Zaten kemanlar tsm de calissaniz, bati da calissaniz bu sekilde akort edilir (bazi arkadaslar sol-re-la-re olarak akort eder ama bu yanlis bir aliskanliktir). TSM ile baslamakta da bir sikinti yok, dediginiz uzere bati musikisi ile ugrasmayacaksiniz. Ama kemana baslangicta kucuk bir Bati muzigi girisinde bulunmakta fayda var, yani dogrudan dogruya TSM ile baslamayin, once biraz Bati muzigi esasli kucuk etudler yapin, ondan sonra TSM'nin usul ve makam deryasina girin, kaybolun Smile Eger bir yere yazilmadiysaniz bendenizin de devam ettigi Eyup Musiki Vakfi'ni siddetle oneririm. Anadolu yakasinda iseniz adresiniz Uskudar Musiki Cemiyeti olmali derim.

Selam ve saygilarimla.

_________________
BA
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder

ÖzgeÖzdemir


Üye


Kayıt: 19 Oca 2009
Mesajlar: 97
Şehir: Ankara

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Sal Oca 20, 2009 11:02 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Yazdıklarınız çok iyi oldu benim için sayın barbaros Smile
ben 3 aydır uğraşıyorum kemanla, hobi olarak yaptığım için biraz affınıza sığınarak yazıyorum, eğitim almadan başladım.. kemanı aldığımda internetten bölümlerini ve ses düzenini inceledim, sonra direk parmak çalışması yapıp, başladım çalmaya. Tabi keman ilk enstrümanım değil.

Benim tsm ses eğitimim olduğu için, elimde tsm şarkıları vardı, oyüzden onlarla başladım. Şuan notaları bıraktım açıkcası, biliyorum doğru bir örnek değilim.. ama dediğim gibi bu benim en fazla yakın çevremle paylaştığım bir hobim.

Bunları 'Kemanaşığı' arkadaşımız tereddütte kaldığı için örnek olabilmek için yazdım. Ama yeni başlayan ve daha genç arkadaşlar profesyonel eğitim alsınlar. Kafamdaki deneyimlerin yerine oturması adına çok faydalı bir yazıydı barbaros, teşekkürler..

_________________
bırak dans etsin sesler...
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

gogo


Aktif


Kayıt: 11 May 2007
Mesajlar: 383
Şehir: İzmir

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Mar 15, 2009 11:45 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Kemanda batı müziğiyle türk müziği akordu aynıdır.Yani aynı ses olması zorundadır.Fakat batı müziğinde sol re la mi akordu türk müziğinde do sol re la diye adlandırılır.akord aynıdır fakat ses isimleri değişir türk müziğiyle batı müziğindeki.Mesela batı müziğindeki la teli türk müziğinde re teli oluyor.Batı müziğindeki mi teli türk müziğinde la teli oluyor.
_________________
.......
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder AIM Adresi Yahoo Messenger MSN Messenger

barbaros_akkurt


Üye


Kayıt: 16 Ağu 2008
Mesajlar: 220
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Mar 16, 2009 12:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

aynen oyle hocam, ama bir Bati muzigi icracisi ile Turk muzigi icracisi bir araya gelmedigi icin simdilik sorun yasanmiyor... Sorun yasandigi zaman Bati muzigindeki evrensel sistemi esas almak lazim.
_________________
BA
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder

NoExit


Fakülteli (3)


Kayıt: 01 May 2007
Mesajlar: 1460
Şehir: Manisa

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Mar 16, 2009 4:20 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

re bas re Smile tam5 - tam4 durumları Smile
_________________
www.myspace.com/meteyigitler
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

kemanist038


Üye


Kayıt: 02 Şub 2010
Mesajlar: 19
Şehir: Karaman

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Mar 28, 2010 6:33 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

barbaros_akkurt yazmış:
efenim acizane cevap vermeye calisayim...

Keman TSM de olsa, Bati muzigi de olsa sol-re-la-mi olarak akort edilir. Ancak TSM'de -4 transpozisyonu vardir, yani portenin alttan ikinci cizgisine denk gelen sol notasi Bati musikisinde re teli (3 numarali tel) yuzuk parmagi (3 no'lu parmak) uzerinden cikarken, Turk musikisinde re teli bos konumdayken sol sesi cikiyormus kabul edilir.

La notasi uzerinden orneklemeye devam edersek, Bati musikisinde la teli bos konumdayken, portede alttan ikinci sol cizgisinin bir uzerindeki la sesi cikar. Turk musikisinde ise re teli (3 no'lu tel) uzerinde birinci parmakla (isaret parmagi) cikarilir.

Dogal olarak, bir Bati musikisi sazendesi ile Turk musikisi sazendesi bir araya gelince arada birlik saglamak mumkun olmaz. Boyle bir durum olustugunda evrensel akord olan Bati akordu tercih edilmelidir. Bu mumkun degil ise Bati musikisini icra eden sazendenin transpozisyon ile Turk musikisi sazendesini yakalamasi gerekir (bu kisisel olarak yanlis buldugum bir uygulama).

Baska yardimci olabilecegim bir husus olursa memnuniyetle yardimci olmaya calisirim.

batıyla tsm farklı akord edilmezmi? sol re la mi batı için
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

qülér


Üye


Kayıt: 07 Hzr 2009
Mesajlar: 11
Şehir: Bursa

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Cmt Nis 24, 2010 6:33 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

gogo yazmış:
Kemanda batı müziğiyle türk müziği akordu aynıdır.Yani aynı ses olması zorundadır.Fakat batı müziğinde sol re la mi akordu türk müziğinde do sol re la diye adlandırılır.akord aynıdır fakat ses isimleri değişir türk müziğiyle batı müziğindeki.Mesela batı müziğindeki la teli türk müziğinde re teli oluyor.Batı müziğindeki mi teli türk müziğinde la teli oluyor.

batı ve tsm notalarn isimleri farklı yerleri aynı peki batı muziği de kemnn ucuna yakın mı calınıorr
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

qülér


Üye


Kayıt: 07 Hzr 2009
Mesajlar: 11
Şehir: Bursa

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Cmt Nis 24, 2010 6:37 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

pop muzıklerı hangi akorda gore calınıor emre aydn candn erctn sarkıları gibi batı muzığıne gore mı calmalym merk edyrm cvplarsanz sewnrm
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

erdem26


Üye


Kayıt: 13 Ağu 2009
Mesajlar: 203
Şehir: Eskişehir

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Nis 25, 2010 8:07 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Evet pop müzikler batı müziği akorlarıyla çalınır. Hayır en iyi ses kemanın tuşe ile köprü arasındaki tam orta noktadan elde edilir.

Bir de türk müziği öğrenmek isteyen arkadaşlar o kadar acele etmenize gerek yok. Önce kemanı öğrenin sonra türk müziğine geçmek o kadar zor olmayacaktır. Bu yüzden batı müziğine göre keman eğitimi veren bir yerden işin tekniğini öğrenin. Ben de türk müziği çalacağım diye yola çıkmıştım ama şimdi illaki türk müziği çalacağım diye bir derdim yok. Benim şöyle bir avantajım var hocam hem batı müziği hem türk müziği çalabiliyor. Ama kemanı öğrendikten sonra tahminen 2 sene sürebilir.

Farklara gelince ben çalma tekniği olarak türk müziğinde sol elde baş parmağı biraz yukarıda tutulduğunu böylece komaların daha net basıldığını öğrendim. Bir de arşe biraz daha yay hareketlerinde denge noktasını bulabilmek için biraz daha ilerden tutuluyor türk müziğinde. Batı müziğindeki gamlar yerine türk müziğinde makamlar var. Türk müziğinde her nota arasında 6 ses olduğu için koma sesleri çalabilmek için keman tekniğini iyi oturtmuş olmanız gerekiyor.

Bilmiyorum sadece türk müziği ile keman eğitimi veren yerler var mı ama benim tavsiyem daha 3 günde şu parçayı 1 ayda şu parçayı öğretiyoruz kulaktan diyen yerlere itibar etmemeniz. Çünkü bir parçayı çalmak değil nasıl çaldığınız önemli :)

_________________
http://www.zayifakim.org
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Üyenin web sitesi

qülér


Üye


Kayıt: 07 Hzr 2009
Mesajlar: 11
Şehir: Bursa

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Nis 25, 2010 8:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

çok haklısınz br parçann nasl calındığı daha önemlidr ..:)szce nasl alıstırmalr yapmlıym daha iyi calmak icn bu arada tsm öğrenorm fakat batı müziğ de calmak istyrm bnm sansszlığm da hocamn sadece tsm calması ...
batı müziğine hangi parca ile baslamalym (kolay bldiğnz br parca warsa notalarnı koyarsanz sewnrm
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

qülér


Üye


Kayıt: 07 Hzr 2009
Mesajlar: 11
Şehir: Bursa

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Nis 25, 2010 9:34 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

batı müziğine hangi şarkı ile basladnzzzz .... yardmcı olurmsnzzz
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

KEMANİnejdet


Fakülteli (1)


Kayıt: 25 Nis 2009
Mesajlar: 1069
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Nis 25, 2010 10:03 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

bu çok derin bir mevzu(yani keman çalma teknikleri) bence ayrı bir başlık altına yorumlar alınsa daha iyi ve verimli olur, böyle olunca millet sadece yazan başlığa bakıp yine mi aynı şeyler diye bakmıyor

mesela keman çalma teknikleri diye bir başlık açıp oradan yorumları daha iyi değerlendirebilirsiniz... Wink

Smile

_________________
Siz de bir insansınız,
Ve bu yüzden
Karşınızdaki insanlara
Kendinize inandığınız kadar inanın...
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder Üyenin web sitesi
Önceki mesajları göster:   
Başlığa cevap gönder  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indirebilirsiniz



Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
3676 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Müzik Fakültesi