Üye Menüsü
  Kullanıcı Adı:
 
  Şifre:
 
  Her ziyaretimde otomatik giriş yap
 

 [ Şifremi unuttum ]
 [ Üye Ol ]
 



Arama Yap

Gelişmiş Arama İçin
Fakülte GOOGLE

Mini Menü

Müzik Terimleri Sözlüğü
BACH Notaları
CHOPIN Notaları
BEETHOVEN Notaları
MOZART Notaları
VIVALDI Notaları
PAGANINI Notaları
PALESTRINA Notaları
TCHAIKOVSKY Notaları
ALBENIZ Notaları
SCHUBERT Notaları
HANDEL Notaları
TELEMANN Notaları
Klasik Gitar Notaları
Pano Klavuzu

Fakülte GOOGLE


Google Önerileri



Dünya Sıralamasında -Fakülte-





3.tel 3.pozisyon ile 4.tel 7.pozisyon farkı
 

Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız    -> Keman
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj

müzik_kulagı


Üye


Kayıt: 19 Hzr 2008
Mesajlar: 112
Şehir: Diyarbakır

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Ağu 25, 2008 10:37 pm    Mesaj konusu: 3.tel 3.pozisyon ile 4.tel 7.pozisyon farkı Alıntıyla Cevap Gönder

aynı şekilde 2.tel 1.pozisyon ile 3.tel 5.pozisyon un portedeki yazılışları aynı bunları nasıl ayırt edebiliriz.
_________________
önemli olan güzel çalabilmek degildir kemanı
çalarken zevk almaktır.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Sponsor

müzik_kulagı


Üye


Kayıt: 19 Hzr 2008
Mesajlar: 112
Şehir: Diyarbakır

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Ağu 25, 2008 10:40 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

bir de 7.pozisyonda 2.3. tellere basmak imkansız gibi teller birbirine çok yakın kalıyor diger tellere de degiyor yay aceba bu kemanın dandikligindenmi kaynaklanıyor.bu bir yana bir de parmaklarım çok acıyor 7. pozisyonda bu da tellerin sert olmasındanmı kaynaklanıyor aceba yoksa alışmamamdanmı.
_________________
önemli olan güzel çalabilmek degildir kemanı
çalarken zevk almaktır.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

paganini_can


Fakülteli (1)


Kayıt: 15 Şub 2007
Mesajlar: 963
Şehir: Muğla

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Ağu 25, 2008 11:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

eşik ayarından olabilir...
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

müzik_kulagı


Üye


Kayıt: 19 Hzr 2008
Mesajlar: 112
Şehir: Diyarbakır

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Prş Ağu 28, 2008 9:59 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

yokmu cevap 2 gündür kafa karıştırdım bulamadım googlede aradım bulamadım.
_________________
önemli olan güzel çalabilmek degildir kemanı
çalarken zevk almaktır.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

kemanci9999


Üye


Kayıt: 16 Arl 2006
Mesajlar: 48
Şehir: Yurt Dışı

Durumu : Offline

MesajTarih: Prş Ağu 28, 2008 11:28 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Arkadasim,

Yaklasik bir ay önce, "Yastigi kemana nasil takacagini" sormussun...

Simdi de 7. pozisyon alistirmalari yapiyorsun...Yanlis anlama maksadim seni

yermek falan degil ama, bu isler bu kadar kisa sürede olmuyor ne yazik

ki...Bende ilk baslarken ( 2 yil falan oldu) yeni hevesle suzukinin tüm

kitaplarini , cd lerini , sevcik' in (bastan sona tüm serisini) , bir iki tane de

seybold etüdlerini aldim...Afedersin esek yüküyle para verdim...Cok gecmeden hata yaptigimi anladim...Merak

etmek, arastirmak cok güzel ama bu keman isinde emeklemeden ziplanilmiyor ne yazik ki...
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

müzik_kulagı


Üye


Kayıt: 19 Hzr 2008
Mesajlar: 112
Şehir: Diyarbakır

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Prş Ağu 28, 2008 11:54 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

kemanci9999 yazmış:
Arkadasim,

Yaklasik bir ay önce, "Yastigi kemana nasil takacagini" sormussun...

Simdi de 7. pozisyon alistirmalari yapiyorsun...Yanlis anlama maksadim seni

yermek falan degil ama, bu isler bu kadar kisa sürede olmuyor ne yazik

ki...Bende ilk baslarken ( 2 yil falan oldu) yeni hevesle suzukinin tüm

kitaplarini , cd lerini , sevcik' in (bastan sona tüm serisini) , bir iki tane de

seybold etüdlerini aldim...Afedersin esek yüküyle para verdim...Cok gecmeden hata yaptigimi anladim...Merak

etmek, arastirmak cok güzel ama bu keman isinde emeklemeden ziplanilmiyor ne yazik ki...

1. 4-5 yıldır keman çalıyorum
2. yastık takmayı bilmemeni konuyla alakası yok
3-öncedende solfej bilgim vardı artık armoni bilgim de var 6-7 kitap bitirdim
4-amcım seni haksız çıkarmak degil sadece ne durumda oldugumu yazdım
5-soruma biicevap verirse sevinirim.

_________________
önemli olan güzel çalabilmek degildir kemanı
çalarken zevk almaktır.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

kemanci9999


Üye


Kayıt: 16 Arl 2006
Mesajlar: 48
Şehir: Yurt Dışı

Durumu : Offline

MesajTarih: Cum Ağu 29, 2008 6:10 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

Yastik takmayi bilmemenin konuyla alakasi yok diyorsun, nasil olmaz?...

Susturucuyu soruyorsun, fix leri soruyorsun , "solfej bilgim de vardi" deyip ,sonra da notalarin yerini soruyorsun, üstüne üslük 4-5 yildir keman caliyorum diyorsun...Ben seni anlamakta zorlaniyorum kusura bakma...

Ben , "keman calmak" deyince sunu anliyorum...

Söyle nota kitabini acip , daha önce hic görmedigi bir eseri , biraz göz gezdirdikten sonra calabilen kisi bence "gercek kemanci" dir...

Diger taraftan "20.000 Türk Sanat Müzigi Notasi"nin icinden bir kac sarki secip , kulaktan ezbere calmak benim icin bir anlam ifade etmiyor...Zaten bizim bu sarkilarin cogunu calmak icin 1. pozisyon yetiyorda artiyor bile...Ezbere, biraz ugrasmayla bu mereti herkes calabilir...Suzuki Metodunun esasi da buna dayanir... 3 yasindaki cocuga , nota bilgisi verilmeden, ezberlettirilerek, gün icinde sarkilari defalarca dinlettirerek...Dolayisiyla bu metod yani ezbercilik , her gecen gün gecerliligini biraz daha yitirmektedir...

Amac dost arkadas toplantilarinda söyle bir iki tingirdatmaksa dedigim gibi bu birkac yil icin de gerceklesebilecek bir beklentidir...Yok bunlar bana az gelir , 5. yada 7. pozisyonun kullanildigi Caprice'lere falan takiliyim dersen iste bu kisa zamanda olacak birsey degildir...Adamlar yillarca günde sekiz on saat ETÜD calisiyorlar...Neden acaba?...Teorisi ne kadar basit üstelik...Elimde bir kagit var...4 teldeki bütün notalarin yerlerini, ve bütün pozisyonlari gösteriyor...Her telde 17, toplamda 68 degisik nokta var...Iste isin özeti bu ...Bir sayfalik bir seyi hakkiyla yapabilmek icin neredeyse bir ömür boyunca ugrasiyorsunuz...

www.uzmantv.com adresinde Müzik bölümü, yayli calgilar basligi altinda , bir virtüözümüzün kemanla ilgili söylemlerini izlemenizi öneririm... Hosumuza gitsede gitmesede, kabul etsekte etmesekte nota ögrenmeden, belirli bir etüd dogrultusunda calismadan, ve sabirli olmadan bu isi basarmak imkansiz...(Tabii " harika cocuk" degilsek) Rolling Eyes
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

müzik_kulagı


Üye


Kayıt: 19 Hzr 2008
Mesajlar: 112
Şehir: Diyarbakır

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Ağu 31, 2008 12:59 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

soruma cevap versen daha iyi olacaktı.
15 yıldır müzikle ugraşıyorum kemandan önce de 10 yıl başka aletlerle ugraştım çalmadıgım alet te yok kemanda bazı şeyleri bilmemem normal bunu anormalmiş gibi göstermen mide bulandırıcı bir de soruma yanıt vermeden kalkıp ögüt vermende o kadar mide bulandırıcı.

_________________
önemli olan güzel çalabilmek degildir kemanı
çalarken zevk almaktır.
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

ahmet_ck


Aktif


Kayıt: 31 Ağu 2008
Mesajlar: 301
Şehir: Yurt Dışı

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Ağu 31, 2008 3:14 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

daha yani uyeyim.. iki yıldır keman calıyorum..
bu msjı yazmamın hiç biriyle alakası yok..
madem 15 yıldır müzikle ugrasıyosun, calmadıgın enstruman kalmadi..
muhakkak bu soruyu telefon açıp sorcagın birileri vardır..
burda kimseye artislik yapma kulak efendi..
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

kemanci9999


Üye


Kayıt: 16 Arl 2006
Mesajlar: 48
Şehir: Yurt Dışı

Durumu : Offline

MesajTarih: Pzr Ağu 31, 2008 6:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

"Densiz" ve "özensiz secilmis" kelimelerle Forumun kalitesini düsürmeyin lütfen...Teknik sorunuza cevap verebilecek düzeyde olsaydim memnuniyetle cevaplardim...Dedigim gibi daha 2 yildir bu isin icindeyim...Bende birseyler ögrenmek icin giriyorum foruma...Ve isin icinden cikamiyorum...Herkesin, "ögrenmek icin nota bilgisi, uzun yillar bikmadan usanmadan saattler boyunca etüd calismak gerekir " dedigi bir enstrüman icin, 4-5 yildir keman caldigi halde daha notalarin yerini bilmeyen, yastigi takamayan (sadece 2 olasilik var zaten, bir türlü denersiniz, olmazsa 180 derece cevirip öyle takarsiniz ki, bunuda hic anlamis degilim), fix lerin , susturucunun ne oldugundan bi haber bir kisinin , kalkipta 7.POZISYON ile ilgili soru sormasi cok tuhafima gidiyor...Diyorum ki bu isler bu kadar kolay ise bizimle de paylasin da bosuna zaman kaybetmeyelim bari...

"15 yildir müzikle ugrasiyorum, 4-5 yildir keman caliyorum" diyorsunuz...

15 yil eksi 5 yil= 10 yil...Demek ki bu 10 yilda diger aletlerle(!) ugrasmissiniz ki, profilinizde ben sadece "UD" görüyorum...

Demek ki ud ile bile 10 yil gecirdiyseniz, kemanda da yolunuz bayaa bi uzun...


Ögüt konusuna gelince, emin olun böyle bir düsüncem yok...Fakat 38 yas itibariyle , sirf soru sormus olmak icin , sirf konu acmis olmak icin yazilmis seyleri okudukca , acaba "bu genc nesil herseyin oldugu gibi keman ögrenmenin de bir kolayini mi buldu?" diye düsünmeden edemiyorum...

1970 lerin ortalarinda Türkiye'de müzik dersi dendigi zaman bircogunun aklina "Blokflüt" gelirdi...Bir tane de metodu vardi...Almanyadan getirilen ve flüte göre nispeten daha "havali" olan MELODIKA'yi bulmaniz ise neredeyse imkansizdi, keman ise sadece bir rüya......Bunlari sunun icin yazdim...Benim imkanlarim bu enstrümani ancak 36 yasinda tanimama izin verdi...Ve ne sekilde olursa olsun "ilmine" göre ögrenmeye, (yapabildigim kadar) karar verdim...Kim ne yapmis , nasil calmis beni gercekten ilgilendirmiyor...Cünkü benim gelebilecegim nokta belli...O noktaya ulasinca mutlu olacagim...Ama bu formu takip eden 13-15 yasindaki genc müzisyen adaylarinin bu türden topic leri okuyunca neler düsündüklerini gercekten bilmek isterdim...

Ben genede size basarilar diliyorum, ve en yakin zamanda 6. ve 7. pozisyonlarla calmis oldugunuz eserlerin videolarini da görmeyi arzu ediyorum..
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

ahmet_ck


Aktif


Kayıt: 31 Ağu 2008
Mesajlar: 301
Şehir: Yurt Dışı

Cinsiyet: Cinsiyet:Bay

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Eyl 01, 2008 12:35 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

sayın kemancı999, bay kulagın size verdiği cevabı kınıyorum..
ben 2 yıl dedim ama dun hesap edince 3un bittiğini gordum..
ve 2. pozisyondan bi parça çalabiliyorum, daha ileri hayalim yok:)
karşılıklı konuşmalarınızdan, bay kulagın amacının başka oldugunu goruyorum..
size tüm içtenliğimle hak veriyor, saygılarımı sunuyorum.. Ve bende siz gibi o videoları görmek istiyorum..
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder

virtuosoviolin


Fakülteli (1)


Kayıt: 21 Tem 2006
Mesajlar: 770
Şehir: İstanbul

Cinsiyet: Cinsiyet:Bayan

Durumu : Offline

MesajTarih: Pts Eyl 01, 2008 12:49 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Gönder

tartışmaya hiç katılmadan soruyu cevaplamaya çalışayım anladığım kadarıyla. anladığım kadarıyla diyorum çünkü 3. tel 3. pozisyon ve 4. tel 7. pozisyon diye başlık açılmış, sonra başka tel ve pozisynlardan bahsedilmiş. Neyse kimsenin kafasını karıştırmadan genel bir cevap vermeye çalışacağım. Sesler aynıysa, tabii ki porte üzerinde aynı notayla gösterilecektir. Pozisyonun farklı olması birşeyi değiştirmez yani. Sadece burada belirleyici olan parmak numaralarıdır. Örneğin;La telinde ilk pozisyonda 3. parmakla bastığımız re sesini ele alalım. Normalde ilk pozisyonda parmak numarası (3. Parmakla basıldığı için) doğal olarak 3'tür. Fakat kimi zaman aynı notanın üzerinde "1" yazdığına tanık oluruz. Bu da demek oluyor ki, re 1. parmakla 3. pozisyonda çalınacak. Diyeceksiniz ki, üzerinde 3 yazmasına rağmen birinci pozisyonda alınmıyorsa bunu nerden anlarız? Şuradan; örneğin bahsettiğimiz re nin 3. parmakla basıldığı bir başka pozisyon da, re telinde 5. pozisyondur. Fakat bu durumlarda parmak numarası 3 olmasına rağmen, re telinde alınacağını belirtmek için, nota üzerinde "d sul" gibi bir ifade vardır. buradan re notasının re telinde 3. parmakla (dolayısıyla 5. pozisyonda) alınacağını anlarız.
Umarım sormak istediğiniz şeyi doğru anlamış ve doğru yanıtlamışımdır, herkese kolay gelsin..
Başa dön
Üye profilini görüntüle Özel mesaj gönder E-posta gönder
Önceki mesajları göster:   
Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız  


1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Geçiş Yap:  
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indirebilirsiniz



Güvenlik Sistemi CBACK CrackerTracker
3677 saldırı girişimi engellendi.

Copyright © 2006 Müzik Fakültesi